21 Spalis 2019, Pirmadienis

Pirmas

Rugpjūčio 6 dienos rytą į Pagramančio regioninio parko lankytojų centrą rinkosi dviračių entuziastai. Vieni iškart atmynė dviračiais, kiti juos atsivežė automobiliais. Į šeštąjį žygį užsiregistravo 40 dalyvių. Šiame renginyje jau eilę metų dalyvauja būrelis ištikimų dalyvių, kurie ,jeigu turi galimybę, atvyksta kasmet. Atvyksta vis daugiau dviratininkų ir iš tolimesnių rajonų – Vilniaus, Kauno, Šakių ir kt.

Kaip visada, prieš startą dalyvius Pagramančio regioninio parko ekologas supažindino su maršrutu, ir kaip elgtis žygio metu. Visi gavo tradicines vėliavėles su žygio schema. Trasa šiemet nebuvo itin sudėtinga. Didžiąją dalį sudarė žvyrkeliai, šiek tiek asfalto, na ir, žinoma, truputis bekelės – viso 40 km.

Kelios minutės po 10 valandos kolona pajudėjo Pagramančio link, ten sustojome prie Pagramančio piliakalnio. Norintys kopė aukštyn pasigrožėti vaizdu iš aukštai. Išvažiavus iš Pagramančio, mus pasitiko gausybė po lietaus likusių pelkių, pro jas pravažiuoti sausam nepavyko niekam. Užsukome į „Lakštingalų slėnio“ stovyklavietę, kur po keleto minučių poilsio reikėjo kopti gan stačiais laiptais, stumti dviračius. Ši užduotis buvo išties nelengva, nes po lietaus laiptai buvo slidūs. Užkopus, keletą minučių teko skirti poilsiui. Kita stotelė – Akmenos „Didžioji rėva“. Rėvoje ilsėjomės kiek ilgiau, turėjome progą susiremontuoti dviračius (pripūsti padangas, sureguliuoti pavarų mechanizmus ir kt.), bei šiek tiek užkąsti, atsigerti. Padarėm bendrą nuotrauką prie Akmenos, ir vėl - į kelią. Už keleto kilometrų mus pasitiko bekelė – pelkėta pieva pamiškėje. Įveikę ją, riedėjome lygiu miško keliu iki partizanų žeminės. Čia mūsų laukė karšti pietūs.  Sočiai pavalgius minti buvo kiek sunkiau, be to, keletą kilometrų mus dar prausė lietus. Neskubėdami pasiekėme Genių atodangą, pasigrožėjome nuo jos atsiveriančia panorama. Pakeliui dar aplankėme didingus gamtos objektus – Genių ir Gudlaukio ąžuolus. Grįžus, visų laukė ne tik ant laužo virta žolelių arbata su sausainiais, bet ir Žemaičių Kalvarijos kapela „Sosieda“. Muzikantai visus linksmino smagiomis liaudiškomis dainomis, kvietė šokti.

Žygeiviai grįžo linksmi, pilni įspūdžių, turiningai praleidę dieną. Tikimės, kad ir kitais metais šiame žygyje dalyvaus ne mažiau dviratininkų. Visi esate laukiami.

Pagramančio RP ekologas Tomas Kalašinskas

Komentuoti

(If you're a human, don't change the following field)